teisipäev, 12. juuli 2011

Hummus ja pita

Ja-jaa, on küll piinlik, kohe hirmus piinlik. Sellist pausi pole mul blogi pidamise ajal veel olnud. Ega mul väga vabandusi olegi, lihtsalt elutempo on meeletult kiire ja vaba aeg, kui seda üldsegi on, kuulub magamisele. Kuid kohe-kohe on algamas puhkus ja siis jõuab ehk rohkem kokata ja blogida.

Aga nüüd hummuse ja pita juurde. Hummus on
traditsiooniline Lähis-Ida roog; purustatud kikerhernestest tehtud pasta, mis maitsestatud tahiini, oliiviõli, küüslaugu ja sidrunimahlaga. Mõnusalt kreemjas pasta, mis sobib leiva-saia peale või grill-liha kõrvale.
Pitad on peopesa suurused seest õõnsad nisujahust leivakesed, jällegi Lähis-Idast.
Minu arust on see täitsa uskumatu, et pita küpsedes seest õõnsaks muutub. Ma olin esialgu suht skeptiline ja mõttes leppsin juba sellega, et minu pitad kindlasti ei küpse nii nagu peaks ja saan tavalised lapiku saiad. Aga ei, kerkisid ja küpsesid ilusateks kõrgeteks ja seest õõnsateks.

Hummus, pita ja 1 külm õlu - rohkem polegi täiuslikuks suvelõunaks vaja,
puhkepäeval ;)



Hummus:
1 purk kikerherneid (400 g)

paar sl oliiviõli

1 küüslauguküüs (purustatud)

2-3 sl tahiinit (seesamipasta, müüakse Stockmannis, Kaupmehe hulgilaos)
1 sidruni mahl

soola

pipart


*Kikerherned purustada saumikseriga, oliiviõli, lisada tahiini, sidrunimahl, küüslauk, sool ja pipar. Kui hummus jääb liiga paks, lisada vett või oliiviõli. Hummus peaks olema mõnusalt kreemjas.

*Enne serveerimist niristada peale oliiviõli ja raputada üle maitserohelisega.

Pitad:

1 pk kuivpärmi

450 g nisujahu

3 dl leiget vett

soola

suhkrut


*Pärm lahustada leiges vees, lisada sool ja suhkur.

*Lisada nii palju jahu, et tainas jääks parajalt pehme kuid lööks kausi ja käte küljest lahti, lasta 1 tund kerkida.

*Ahi kuumutada 250 kraadinini, ahju panna kuumenema ka ahjuplaadid.

*Tainas jagada 10 palliks, rullida peopesa suurusteks pätsideks, raputada üle jahuga ja lasta rätiku all kerkida veel 10-15 minutit.

*Pätsid tõsta kuumale ahjuplaadile ning küpsetada u 7 minutit, kuni on kerkinud suurteks ja pealt kergelt kuldsed.

*Jahtumise ajaks katta rätikuga.


Retseptid nami-namist.

2 kommentaari:

  1. Eks selle pitaga ongi nii, et kuna tegemist ju täitsa tavalise pärmitainaga, siis tundub see kõik kahtlane :) Saladuseks on kuum ahi :)

    VastaKustuta
  2. Mul kikerherned juba kuu aega sahtlis, et kohe kohe teen, aga täna ikka need veel seisavad seal :) Tahan ka hummust, minu lemmik!

    VastaKustuta