pühapäev, 28. veebruar 2010

Šokolaadi-fondant

Šokolaadi-fondant (''lava cake'' ehk ''molten chocolate cake'') on minu jaoks suhteliselt uus magustoit. Olen seda söönud paar korda: esimene kord ''Kristjan ja Kristiines'', teisel korral tegi seda sõbranna. Kook on mõnusalt magus, ühest koogist on šokolaadi-isu tükiks ajaks rahuldatud. Koogi teeb eriliseks see, et seest on ta vedel ja ümbert õhuline. Kooki võib süüa otse vormist või kummutada taldrikule ja kaunistada vastavalt maitsele. Vaniljejäätise ja hapuka moosi või värskete marjadega on väga hea. Koogile võiks veel sõeluda tuhksuhkurt, aga ma unustasin :)


Retsepte leiab internetiavarustest palju, minul on segu mitmest erinevast retseptist.
Antud kogusest saab 4 portsjonit.


100 g tumedat šokolaadi

100 g võid
2 suurt muna

5 sl suhkrut

5 sl jahu

 1 sl hapukoort
+ 4 väikest kuumakindlat vormi

*Šokolaad ja või sulatada kuumaveevannis.

*Munad vahustada suhkruga heledaks vahuks.

*Sulanud šokolaad ja või valada vaikselt munavahule, pidevalt vispliga segades.
*Sõeluda vähehaaval juurde jahu, kõige viimasena segada juurde 1 sl hapukoort.

*Kuumakindlad vormid määrida võiga ja raputada üle suhkruga.

*Igasse vormi valada ühepalju tainast.

(Ühes videos, mis ma vaatasin fondanti tegemisest, tõsteti vormid taignaga esialgu 30 minutiks külmkappi jahtuma, ma tegin ka nii.)

*Ahi kuumutada 175-180 kraadinini.

*Enamus retseptides öeldakse, et küpsetada u 10 minutit, mina küpsetasin kauem, 13 või isegi 15 minutit, eks see oleneb jällegi ahjust, vormi suurusest ja ma ei tea millest veel :) Igatahes peab kook seest vedelaks jääma.

*Enne sööma asumist võiks koogil lasta jahtuda 10 minutit, muidu kõrvetab keele ära ;)

5 kommentaari:

  1. No ma ei saa aru, kuidas sa selle tuhksuhkru unustasid :niieisaa: :D

    VastaKustuta
  2. ma ei saa midagi aru :S

    VastaKustuta
  3. Tuhksuhkruga või ilma pildilt tundub ta niisamagi hea olevat.
    Tegijal juhtub, ka parimatel ;)
    proovin kindlasti :)

    VastaKustuta
  4. Mmmmmm väga hea ma ei lisanud tuhksuhkrut aga ikka tuli hea

    VastaKustuta